Rozsądne odchudzanie

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Iza74 » 01 mar 2015, 09:23

refleksja pisze:Uważam, ze aby pozbyc się nadmiaru tłuszczyku to tylko ruch czyli wszelka aktywność fizyczna. :)

Najbezpieczniejsze dla zdrowia są szybkie spacery i aerobik.Podczas 1 godzinowego treningu aerobowego można spalić ok. 600 kalorii (puls 120-160 uderzeń). Ta liczba jest wyższa od liczby kalorii spalanych podczas gry w piłkę.
Liczby doskonałe, jak doskonałych [ ludzi ] spotyka się rzadko... ( Kartezjusz)
Awatar użytkownika
Iza74
Pismak
 
Posty: 1939
Rejestracja: 09 sie 2014, 19:19
Podziękował : 127 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 8

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 01 mar 2015, 14:44

refleksja pisze:Uważam, ze aby pozbyc się nadmiaru tłuszczyku to tylko ruch czyli wszelka aktywność fizyczna. :)

Oczywiście, że tak, ale nie oznacza to, że możemy się objadać samym śmieciowym jedzeniem, bo wtedy tłuszczyk, który spalimy ćwicząc, szybko nadrobimy jedząc :) Tak że aktywność fizyczna to jest numer jeden, ale odpowiednie odżywianie się jest równie ważne.


Dużo korzystnych właściwości ma kasza jaglana, która nie dość, że wpływa na przemianę materii i ułatwia odchudzanie, to jeszcze oczyszcza organizm z toksyn i dostarcza mu niezbędnych witamin. Warto więc uwzględnić ją w codziennym menu zjadając np. na śniadanie gotowaną na wodzie z mlekiem lub w samym mleku, najlepiej z bakaliami. Taki posiłek (100g kaszy = ok. 350 kalorii), jest nie tylko sycący, ale i lekkostrawny.
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.

Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Elie » 03 mar 2015, 17:18

Taki posiłek (100g kaszy = ok. 350 kalorii), jest nie tylko sycący, ale i lekkostrawny.



350 kalorii to nie tak mało., biorąc pod uwagę, że nie jest to jedyny posiłek w ciągu dnia. Żeby schudnąć należy zbilansować ilość posiłków i dostosować do obecnej wagi w ten sposób, żeby ogólny bilans był na minusie.
https://www.youtube.com/watch?v=iOxzG3j ... ture=share

W życiu wszystko ma swoja cenę, musisz tylko rozważyć czy chcesz ją zapłacić.

Najważniejsze w życiu nie jest to,  co zdobędziesz,  ale to, w jaki sposób zdobywanie tego zmieniło i zbudowało ciebie.
Awatar użytkownika
Elie
Administrator
 
Posty: 31372
Rejestracja: 07 mar 2009, 03:00
Podziękował : 2176 razy
Otrzymał podziękowań: 2113 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Rak
Droga życia: 1

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Afrodyta.B » 05 mar 2015, 11:29

Co to są kalorie? Poniżej zamieszczam znalezioną na wiem.onet.pl definicję kalorii, którą dla naszych potrzeb znacznie uproszczę:

Kaloria - ilość ciepła potrzebna do ogrzania 1g wody o 1°C - od 14,5°C do 15,5°C - jest ona równa 4,1855 J (Jul)

Kaloria jest więc jednostką używaną do pomiaru energii, tak samo jak Jul (po polsku czytany jako dżul). Prawie każdy produkt spożywczy zawiera informację na temat wartości energetycznej w 100g podaną zarówno w kaloriach jak i w dżulach. Znaczy to, że zjedzenie 100g danego produktu dostarczy organizmowi danej ilości energii. Idąc dalej zastanowić się należy co organizm robi z uzyskaną energią.
Awatar użytkownika
Afrodyta.B
 
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:25
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Droga życia: 0

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 05 mar 2015, 12:30

Żeby schudnąć, warto policzyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Następnie rozłożyć spożycie kalorii, które otrzymaliśmy na cały dzień. Oczywiście jeśli chcemy schudnąć musimy spożywać mniej kalorii niż potrzebuje nasz organizm, lub po prostu spalać spożyte kalorie poprzez aktywność fizyczną. Aby schudnąć 0,5 kg tygodniowo, musimy ograniczyć spożycie kalorii o 500 na dzień. Jeśli chcemy schudnąć 1 kg na tydzień, musimy ograniczyć spożycie kalorii o 1000 dziennie (ok. 7000 kcal równa się 1 kg). Dla przykładu, jeśli nasze zapotrzebowanie wynosi 2000 kcal, spożywamy dziennie 1500 kcal, i tak po 7 dniach mamy o 0,5 kg mniej ;)
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.
Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

Rozsądne odchudzanie

Postautor: szamka » 05 mar 2015, 14:12

A tak na powaznie, powaznym problemem ludzi zyjacych w dzisiejszych czasach jest lenistwo. Zarowno teraz jak i kiedys, w sumie najwazniejsza rzecza byla wiedza i informacja. Z tym ze kiedys aby zdobyc informacje trzeba bylo naprawde duzo pracy wlozyc, ale sie oplacalo. Dzis wystarczy pare klikniec, zwlaszcza dla tych ktorzy siedza w fotelach przed netem godzinami. Z przykroscia widze, ze to nic im nie wnosi, bo nie potrafia nawet dostac sie do podstaw.
Awatar użytkownika
szamka
Dopiero się rozkręcam
 
Posty: 350
Rejestracja: 03 wrz 2014, 08:16
Podziękował : 76 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Skorpion
Droga życia: 8

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Elie » 11 mar 2015, 13:44

W diecie odchudzającej, spożywanie tłuszczów jest niezbędne, aby dać Ci poczucie sytości, potrzebne do utraty nadmiaru kilogramów. Jeśli głodujesz, Twoje ciało przestawia się na tryb „głodowy“: zwalnia swój metabolizm, aby zachować kalorie, a więc i zbędne kilogramy.
Musisz wręcz zwiększyć spożycie dobrych tłuszczów!
Olej rzepakowy, olej lniany, tłuste ryby, orzechy, kozłek, dynia i portulaka zawierają tłuszcze, które zmniejszają śmiertelność w wyniku zaburzeń sercowo-naczyniowych. Jeśli brakuje Ci takich tłuszczów, ryzyko to zwiększa się w przypadku różnych chorób i depresji. Wiele olejów obniża nawet poziom cholesterolu.
https://www.youtube.com/watch?v=iOxzG3j ... ture=share

W życiu wszystko ma swoja cenę, musisz tylko rozważyć czy chcesz ją zapłacić.

Najważniejsze w życiu nie jest to,  co zdobędziesz,  ale to, w jaki sposób zdobywanie tego zmieniło i zbudowało ciebie.
Awatar użytkownika
Elie
Administrator
 
Posty: 31372
Rejestracja: 07 mar 2009, 03:00
Podziękował : 2176 razy
Otrzymał podziękowań: 2113 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Rak
Droga życia: 1

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 11 mar 2015, 19:19

Przy odchudzaniu nie należy z posiłku całkiem wyeliminować tłuszczy, węglowodanów czy białka. Są to składniki pokarmowe, których powinniśmy dostarczać organizmowi, oczywiście w umiarkowanej ilości.

Białko jest elementem budulcowym.
Węglowodany dostarczają organizmowi energii. Jednak ich spożywanie powinno być kontrolowane, gdyż za duża ich ilość jest zamieniana w odkładający się tłuszcz, za mała z kolei spowoduje nieprawidłowe spalanie tłuszczów i utraty białka.
Tłuszcz jest materiałem zapasowym oraz budulcowym, dlatego jego spożywanie jest niezbędne w każdej diecie.

Tłuszcze są najbardziej kalorycznym składnikiem naszej diety, bo 1g tłuszczu dostarcza aż 9 kcal (z kolei białka i węglowodany dostarczają 4 kcal). Tłuszcze dzielą się na dobre i złe. Powinniśmy więc ograniczyć spożywanie złych tłuszczów ze względu na nasze zdrowie. Tłuszcze złe to głównie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, które są źródłem dużej ilość kalorii, cholesterolu, powodują miażdżycę. W diecie odchudzającej bardziej polecane są tłuszcze roślinne, które mają korzystny wpływ na nasz organizm.
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.
Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Elie » 11 mar 2015, 19:24

Tłuszcze złe to głównie tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, które są źródłem dużej ilość kalorii, cholesterolu, powodują miażdżycę. W diecie odchudzającej bardziej polecane są tłuszcze roślinne, które mają korzystny wpływ na nasz organizm.

Ta teoria odchodzi do lamusa. Masło, oczywiscie dobre masło a nie ileś %
Wystarczy ŻP i ruch. Kilogramy spadają automatycznie same.
https://www.youtube.com/watch?v=iOxzG3j ... ture=share

W życiu wszystko ma swoja cenę, musisz tylko rozważyć czy chcesz ją zapłacić.

Najważniejsze w życiu nie jest to,  co zdobędziesz,  ale to, w jaki sposób zdobywanie tego zmieniło i zbudowało ciebie.
Awatar użytkownika
Elie
Administrator
 
Posty: 31372
Rejestracja: 07 mar 2009, 03:00
Podziękował : 2176 razy
Otrzymał podziękowań: 2113 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Rak
Droga życia: 1

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 11 mar 2015, 20:03

Ta teoria odchodzi do lamusa. Masło, oczywiscie dobre masło a nie ileś %


W ogóle to podczas odchudzania najlepiej zrezygnować ze smarowania pieczywa, ale jak już koniecznie nie chcemy tego robić to oczywiscie, że najlepiej wybrać to prawdziwe masło niż tanią podróbkę.

Ale tak ogólnie to dobrze jest w diecie odchudzającej zastępować sobie różne niezdrowe lub zbyt kaloryczne produkty innymi, czyli stosować tzw. zamienniki. Na przykład ser żołty zastąpić twarożkiem, majonez - jogurtem itp.
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.
Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

PoprzedniaNastępna

Wróć do Dieta & zdrowie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości