Rozsądne odchudzanie

Rozsądne odchudzanie

Postautor: Elie » 24 kwie 2015, 10:16

W ogóle to i tak dzisiejsze produkty różnią się od tych, którzy jedli nasi przodkowie, bo np. mięso, owoce, warzywa nie są tym czym były kiedyś i raczej więcej jest w nich chemii.


Dzisiaj mamy żywność gomo, czyli modyfikowaną. Dla przykładu - marchewka kupiona w markecie jest, jak dla mnie, bez smaku i gotuje się o wiele dłużej od tej kupionej na targowisku od kogoś z własnego ogródka.
O smaku pomidorów nie wspomnę. Nie wiem kto dzisiaj pamięta i zna smak pomidorów z własnego ogródka.
Pomidory gomo są w środku blade i szybko się psują.
W życiu wszystko ma swoja cenę, musisz tylko rozważyć czy chcesz ją zapłacić
Awatar użytkownika
Elie
Administrator
 
Posty: 31177
Rejestracja: 07 mar 2009, 03:00
Podziękował : 2126 razy
Otrzymał podziękowań: 2000 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Rak
Droga życia: 1

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: Iza74 » 25 maja 2015, 15:46

Jak każda forma aktywności fizycznej, tak i jazda na rowerze pozwala pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie w zdrowy sposób schudnąć. Jest to wyjątkowo zdrowy sport, ponieważ dzięki wdychaniu świeżego powietrza i pracy nóg poprawia się sprawność naszego układu mięśniowego, oddechowego i krwionośnego.

1. Korzyści z jazdy na rowerze
Jazda rowerem poprawia funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia, zwiększa wentylację całego organizmu. Sprawia, że uda i łydki stają się smuklejsze. Do wysiłku zaangażowane są również biodra, mięśnie brzucha i grzbietu. Pobudzone do pracy mięśnie pobierają zapasy energii z komórek tłuszczowych, dzięki czemu nie tylko chudniemy, ale też normalizuje się poziom cukru we krwi. Jazda na rowerze to doskonała ochrona przed miażdżycą. Regularne przejażdżki pozwalają obniżyć poziom „złego cholesterolu”. Dzięki rowerowym wycieczkom, człowiek staje się bardziej odporny na zmęczenie, a do tego łatwiej znosi sytuacje stresowe. W dodatku, bezpieczna jazda na rowerze daje możliwość obcowania z naturą, koi nerwy i wycisza wewnętrznie.

2. Spalanie kalorii w czasie jazdy na rowerze
Jeżdżąc na rowerze, zwłaszcza przez długi czas, wiele energii zostaje zużytkowanej, a co za tym idzie, spalana jest tkanka tłuszczowa. Godzina jazdy na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii i to bez większego wysiłku. Dobrze jest w trakcie jazdy mierzyć swoje tętno. Najlepiej, gdy wynosi od 115 do 150 uderzeń na minutę dla 30-latka, 110-140 dla 40-latka, 90-120 dla 70-latka. Trening rowerowy powinno się zaczynać od krótkich tras, stopniowo zwiększając dystans i tempo. Pozwoli to przyzwyczaić mięśnie i uniknąć uciążliwych zakwasów. Oprócz spalania kalorii w czasie jazdy na rowerze, można zwalczyć cellulit na udach i pośladkach

3. Dla kogo jazda na rowerze?
Aby zyskać bardzo szybkie odchudzanie, powinno się jeździć w miarę regularnie. Sport mogą uprawiać niemal wszyscy. Treningi rowerowe są wręcz wskazane dla osób z nadwagą i z chorobą zwyrodnieniową kręgosłupa. Aby zmniejszyć nacisk na poszczególne kręgi, należy ustawić się w możliwie jak najbardziej wyprostowanej pozycji. Jedynymi przeciwwskazaniami do jazdy na rowerze są poważne schorzenia układu krążenia oraz zaawansowana choroba stawów i kręgosłupa.

Jazda rowerem gwarantuje skuteczne odchudzanie. Sprawia, że sylwetka staje się bardziej smukła. Pracują mięśnie brzucha, pośladków, a także ud. Ciało staje się jeszcze bardziej jędrne, nabiera odpowiednich proporcji. Rowerowe wycieczki to nie tylko sposób na to, jak bezpiecznie schudnąć. Poza zdrowiem fizycznym, wpływają również na psychikę. Odchudzanie w taki sposób nie jest drogą przez mękę, ale naprawdę sprawia przyjemność. Jazda rowerem to świetna forma spędzenia wolnego czasem razem z rodziną. Warto w wolny weekend wybrać się z dziećmi na przejażdżkę rowerową, dotlenić organizm i odpocząć aktywnie, w ruchu.

źródło - zdrowie. pl
Liczby doskonałe, jak doskonałych [ ludzi ] spotyka się rzadko... ( Kartezjusz)

Awatar użytkownika
Iza74
Pismak
 
Posty: 1902
Rejestracja: 09 sie 2014, 19:19
Podziękował : 119 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 8

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 25 maja 2015, 19:25

Jazda na rowerze to bardzo dobry sposób na odchudzanie, bo pracują wtedy prawie wszystkie nasze mięśnie m.in. brzucha, pośladków i ud. Jeżdżąc na rowerze spalamy tłuszcz, wzmacniamy mięśnie nóg, pozbywamy się cellulitu. Jazda rowerem zapobiega również żylakom, więc polecana jest osobom, które większość dnia spędzają w pozycji siedzącej lub stojącej. Oczywiście aby schudnąć, trzeba jeździć regularnie, każdego dnia.
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.
Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: Elie » 28 maja 2015, 21:28

Żeby schudnąć trzeba po prostu jeść połowę. Nie tyle ile widać na talerzu, a tyle ile potrzeba organizmowi, który wbrew pozorom nie potrzebuje aż tak obfitych posiłków. Owszem potrzebuje, ale urozmaiconego pożywienia.
Jeżeli jemy mało i mamy wystarczająco dużo ruchu a mimo to tyjemy, prawdopodobnie jesteśmy chorzy . A wtedy kierunek lekarz. Najczęściej są to choroby tarczycy.
W życiu wszystko ma swoja cenę, musisz tylko rozważyć czy chcesz ją zapłacić

Awatar użytkownika
Elie
Administrator
 
Posty: 31177
Rejestracja: 07 mar 2009, 03:00
Podziękował : 2126 razy
Otrzymał podziękowań: 2000 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Rak
Droga życia: 1

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: Ankol18 » 29 maja 2015, 22:46

Elie pisze:Żeby schudnąć trzeba po prostu jeść połowę. Nie tyle ile widać na talerzu, a tyle ile potrzeba organizmowi, który wbrew pozorom nie potrzebuje aż tak obfitych posiłków.

Owszem, ale jeśli ktoś do tej pory się objadał, zjadał duże porcje, to na chwilę obecną ma rozciągnięty żołądek i gdyby chciał jeść tyle, żeby poczuć się najedzonym, nadal musiał by zjadać duże porcje, bo taką zmniejszoną o pół nie będzie czuł się najedzony. Ważne więc jest tutaj to, żeby odzwyczaić żołądek od dużych porcji, czyli zjadać mniej, mimo że żołądek domaga się więcej. Po jakimś czasie żołądek przyzwyczai się i nawet po zjedzeniu niewielkiej porcji posiłku będzie czuł się napełniony.
Najpiękniejsze chwile w życiu - nie można ich zaplanować, przychodzą same.
Awatar użytkownika
Ankol18
Forumowicz do entej
 
Posty: 3667
Rejestracja: 01 sie 2013, 16:41
Podziękował : 318 razy
Otrzymał podziękowań: 460 razy
Płeć: Kobieta
Znak zodiaku: Panna
Droga życia: 9

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: martako » 01 mar 2019, 13:17

Cześć Wam,

Wybaczcie, że trochę odkopię wątek, ale za sprawą tego wątku udało mi się zrzucić kilka kilogramów (wcześniej stosowałam głodówki i za każdym razem dosięgał mnie efekt jojo). Teraz mam policzone CPM i normalnie jem, a przy tym udaje mi się zrzucać.

Doczytałam, że mogę to robić szybciej, że zdrowo będzie około 1kg/tydzień. U mnie jest to zwykle 0,3-0,4kg (ale regularnie od 3 miesiecy). W związku z tym, zastanawiam się czy mogę obniżyć kaloryczność czy może dołożyć do tego jakiś suplement (jaki?).

Będę wdzieczna za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Marta

martako
 
Posty: 1
Rejestracja: 01 lut 2019, 15:33
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Rozsądne odchudzanie

Postautor: Magus » 03 mar 2019, 17:04

Czytam i nie mogę zrozumieć po co Tobie suplementy i jakie. Chodzi o tabletki odchudzające czy witaminy. Jedno i drugie uważam za zbędne. Chudniesz mniej, bo taki masz metabolizm, być może za mało ruchu.
“Spotkanie dwóch osobowości jest podobne do kontaktu dwóch chemicznych substancji – jeżeli zachodzi interakcja, obie zostają przemienione.„

C. G. Jung
Awatar użytkownika
Magus
Wpadłem na chwilę
 
Posty: 208
Rejestracja: 12 cze 2016, 21:20
Podziękował : 90 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Poprzednia

Wróć do Dieta & zdrowie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości