Suplementy diety

Suplementy diety

Postautor: Nut » 23 lip 2016, 12:34

Suplementy diety nie pomagają, a wręcz mogą szkodzić.
Naukowcy ostrzegają, że większość dostępnych na rynku suplementów diety nie ochroni nas przed przewlekłymi chorobami czy śmiercią. Dlatego właśnie powinniśmy unikać zażywania tzw. multiwitamin w zbyt dużych ilościach.

Uczeni apelują, abyśmy przestali marnować pieniądze na suplementy diety. Trzy duże projekty badawcze wykazały, że większość dostępnych na rynku multiwitaminowych suplementów diety jest nieskuteczna, a czasami może być wręcz szkodliwa.

Wyniki badań opublikowane w "Annals of Internal Medicine" wskazują, że nie ma dowodów potwierdzających, że codzienne zażywanie multiwitamin i suplementów minerałów zapobiega lub spowalnia postęp poznawczych lub przewlekłych chorób, takich jak nowotwory lub choroby serca. Przekaz jest prosty: większość suplementów diety nie zapobiega występowaniu chorób, a ich użycie nie jest wskazane. To informacja szczególnie cenna dla osób, które nie mają objawów niedoborów żywieniowych, czyli większość osób decydujących się na zażywanie suplementów.

- Kolejne badania wracają z wynikami negatywnymi, mimo to ludzie nadal przyjmują suplementy diety, obecnie w rekordowych ilościach - powiedział dr Edgar Miller z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Baltimore, jeden z autorów badań.

W przyjmowaniu suplementów diety ogromne znaczenie ma psychika. Mimo braku dowodów wskazujących, że tego typu substancje dają jakiekolwiek korzyści dla społeczeństwa, niektórzy wręcz "potrzebują" suplementów diety.

Nowe odkrycia potwierdzają wcześniej opublikowane badania, w których nie wykazano żadnych korzyści płynących z zażywania suplementów diety, w tym witamin i przeciwutleniaczy. Co więcej. niektóre substancje mogą powodować więcej szkód niż pożytku. Niektóre badania wskazują, że beta-karoten, witamina E i witamina A w wysokich dawkach mogą przyczyniać się do wzrostu śmiertelności.

W opisywanych badaniach przyjrzano się zdrowiu ponad 450 tys. osób starszych. W jednej z analiz, naukowcy przyjrzeli się 6000 mężczyzn z wieku co najmniej 65 lat, którzy codziennie przyjmowali kombinację składników odżywczych - witamin A, C, E, beta-karoten i witaminy z grupy B. Mężczyzn obserwowano przez 12 lat i w tym okresie nie wykazano żadnej poprawy w działaniu pamięci czy zdolności kognitywnych, w porównaniu do osób, które zażywały placebo. Jeszcze inne badania miały na celu weryfikację, czy wysokie dawki witamin i minerałów mogą zapobiegać atakom serca i udarom mózgu. Obserwacje 1700 osób przez 5 lat nie wykazały żadnej dodatkowej protekcji przed wymienionymi chorobami.

Przemysł suplementów diety w USA nadal rośnie i obecnie jest warty 28 mld dol. Podobne tendencje odnotowano także w Wielkiej Brytanii i innych krajach europejskich.
.interia.pl


Zgadzacie się z tą tezą czy nie.Jakie macie doświadczenia. Prawie wszyscy (przynajmniej w okresie choroby) wspomagamy się witaminami. W moim przypadku zażywanie magnezu z vit.B6 zlikwidowało skurcze mięśni nóg. O skutkach ubocznych na razie nic mi nie wiadomo.
Nigdy nie marnuj czasu próbując wytłumaczyć kim jesteś ludziom, którzy postanowili Cię nie zrozumieć. - Dream Hampton
NIGDY NIE KŁAM KOMUŚ, KTO CI UFA I NIGDY NIE UFAJ KOMUŚ, KTO CIĘ OKŁAMAŁ
Awatar użytkownika
Nut
Moderator
 
Posty: 2615
Rejestracja: 20 lip 2014, 16:47
Podziękował : 512 razy
Otrzymał podziękowań: 407 razy
Droga życia: 0

Re: Suplementy diety

Postautor: Alladyn » 02 wrz 2016, 08:57

Zażywam magnez organiczny (cytrynian lub mleczan) widzę znaczną poprawę, bo miałem jego niedobór. Nie wierzyłem nigdy w te multiwitaminy, bo gdzieś wyczytałem kiedyś że ich przyswajalność wynosi kilka procent, i to pewnie jest prawda. Bo jeśli jedna tabletka np magnezu jest duża i jest to sam magnez, to jak w jednej tabletce multiwitaminy może znaleźć się kilkanaście różnych witamin i minerałów. Wiadomo, że to nie może być dobrze przyswajalne, i lepiej zjeść owoc czy wypić sok.

Moje zdanie jest takie, jeśli już potrzebujemy danej witaminy jak np magnez, bo mamy niedobór, to zażywajmy ja samą, w dobrze przyswajalnej postaci.

Magnezy te często reklamowane są słabe. Niektórzy nie wierzą, że tlenek magnezu przyswaja się 4 % Węglan około 30% cytrynian, i mleczan 90% A te w sprzedaży i reklamach to często tlenek lub węglan. Tak nam wciskają kit. :)

Awatar użytkownika
Alladyn
Dobry Duszek Forumezo
 
Posty: 280
Rejestracja: 16 lis 2015, 17:25
Podziękował : 55 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy
Droga życia: 0


Wróć do Dieta & zdrowie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości