Zdrowie i uroda

Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 07:43

Włosy jak świeże pąki

Miesiące wahań temperatur, tłamszenia pod czapką, męczenia gorącem suszarki – trudno, by po takich torturach włosy wyglądały pięknie i zdrowo. Trzeba je zabrać do domowego spa, bo wiosna już czeka.

Przegrzewane suszarką i ciepłym, suchym powietrzem z kaloryferów są słabe i kruche. Noszone pod czapką musiały sobie jakoś radzić, więc gruczoły wytwarzały więcej sebum. Efekt? Już po kilku godzinach od umycia włosy wyglądają nieświeżo. Natłuszczenie pasm ma swoje plusy (chroni przed nadmiernym wysuszeniem czy zmrożeniem), ale też poważne skutki uboczne: wypadanie włosów i stany zapalne skóry głowy. Normalnie tracimy od 50 do 100 włosów dziennie, ale jeśli na szczotce, grzebieniu i ubraniach zostają całe pęki, to znak, że czupryna woła „ratunku”!

Po pierwsze: dieta
Do czynności naprawczych zabierz się dwutorowo: od zewnątrz i od wewnątrz. Zmień dietę – wprowadź do niej witaminy i minerały (twój organizm po zimie bardzo potrzebuje tych niezbędnych dla prawidłowego wzrostu włosów i paznokci pierwiastków). Dobroczynny wpływ na włosy mają: kwasy tłuszczowe omega-3 (są w orzechach i tłustych rybach), białko do budowy włosów (jedz dziennie około 10 dag mięsa drobiu, ryb albo soi), cynk, żelazo, magnez, siarka, witaminy A grupy B i PP C i E (kalafior, papryka, brokuły, kapusta, cebula, czosnek, żółtko, owoce morza).
Zasadź rzeżuchę! Jedz ją przy każdej okazji (pij również sok na przemian z herbatką ze skrzypu polnego – naprawdę działa), a do tego stosuj ją dwa razy w tygodniu jako kosmetyk. Papkę ze świeżo ściętej zmiksowanej rzeżuchy (pół szklanki) wetrzyj w skórę głowy i we włosy godzinę przed myciem, potem zmyj delikatnym szamponem i letnią wodą.

Po drugie: pielęgnacja
Przed wszelkimi zabiegami regenerującymi podetnij lekko włosy – tylko tak pozbędziesz się rozdwojonych końcówek (ich nie da się, niestety, uratować). Wypadające włosy wzmocnij tonikiem z rzepy. Pachnie okropnie, ale naprawdę działa! Zetrzyj dużą czarną rzepę na tarce o małych oczkach, odciśnij sok i wetrzyj go w skórę głowy. Zawiń w folię i ręcznik, a po 30 minutach umyj głowę.
Na wypadanie włosów pomaga też pokrzywa – wzmacnia korzonki włosów, zapobiega łupieżowi. Uwaga! Stosuj ją do ciemnych włosów, bo może zmienić ich odcień (do jasnych dobra będzie lipa), i tylko suszoną, bo świeżo zerwana barwi na zielonkawy odcień. Dwie łyżki suszonych liści zalej litrem wrzątku, po ostygnięciu odcedź i płucz włosy. Albo weź garść suszonych liści pokrzywy, zalej szklanką zagotowanego octu jabłkowego, po kwadransie odcedź i ostudzonym wywarem przemywaj włosy co drugi dzień. Efekty wszystkich kuracji zobaczysz po miesiącu systematycznego stosowania.

Łucja Jabłońska
grazyna1956
 

Re: Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 08:00

Przyjemne jest życie staruszka!

Chcesz być zdrów jak ryba i silny jak dąb? Weź sobie do serca rady dr. Henry’ego B. Lina, autora „Wielkiej księgi medycyny chińskiej”. Jego proste recepty sprawią, że złapiesz harmonię i poczujesz się dużo młodziej...

Ale żeby być sprawnym i energicznym, nie wystarczy tylko dogodzić swojemu podniebieniu, oddać się ciekawej książce, wyjść na spacer czy udać się na przejażdżkę rowerową w miłym towarzystwie. Ważniejsze jest to aby owych uciech nie fundować sobie na siłę, a przede wszystkim robić to z głową...

Więcej ruchu i wyrozumiałości
Wszyscy lekarze zalecają codzienną aktywność fizyczną, jednak dr Lin uważa, że każdy powinien wybrać ten rodzaj ruchu, który najbardziej lubi. Nie kieruj się modą czy dobrymi radami znajomych, a jedynie głosem własnego organizmu. Nie katuj się więc godzinami na siłowni czy na basenie, jeżeli większą przyjemność sprawia ci taniec albo jazda na rowerze. Najbardziej polecana dla seniorów jest tradycyjna gimnastyka chińska, zwłaszcza qigong (ćwiczenia relaksacyjne pozwalające kontrolować energię życiową). Jak najwięcej czasu spędzaj na świeżym powietrzu.
Pogódź się z tym, że twoja kondycja nie jest już taka, jak dawniej. Nie uprawiaj więc codziennej samokrytyki i nie użalaj się nad sobą. Nawet jeśli nie umyjesz wszystkich okien w ciągu dnia, tylko jedno, ciesz się i tym drobnym sukcesem. Ciągłe poganianie siebie jest niebezpieczne, bo prowadzi do autoagresji. A to z kolei stanowi częste podłoże poważnych chorób, takich jak toczeń rumieniowaty czy reumatoidalne zapalenie stawów. Zwolnij więc i miej dla siebie dużo więcej wyrozumiałości!

Masaż jak eliksir młodości
Leczenie i upiększanie poprzez dotyk od tysięcy lat znane jest medycynie Wschodu. Jednym z jego typów jest automasaż twarzy, który regularnie stosowany ujędrnia skórę, a nawet spłyca bruzdy. Najlepiej wykonywać go tuż przed snem. Wystarczy rozgrzać dłonie przez pocieranie, nalać na nie odrobinę jakiegokolwiek olejku i delikatnie masować okrężnymi ruchami skórę. Kurację zaczynaj od czoła, a kończ na podbródku. Nie trzyj mocno i nie naciągaj skóry!
Osłabionej czuprynie dobrze zrobi częste przeczesywanie kosmyków palcami. Z kolei siwienie i wypadanie włosów spowalnia masaż skóry głowy (podobnie jak przy masażu twarzy, przed nim też należy rozgrzać dłonie poprzez potarcie). Dłonie połóż na głowie i wykonaj nimi 36 okrężnych ruchów. Ten prosty zabieg dodatkowo usprawnia pracę umysłu: relaksuje, poprawia koncentrację. Podobnie działa ćwiczenie zwane „uderzaniem w niebiańskie bębny”. Rozgrzanymi dłońmi zakryj małżowiny uszne, kciuki niech spoczywają na karku, a pozostałe palce (lekko podkurczone) na potylicy. Palce wyprostuj i wskazującymi uderzaj 36 razy w tylną część głowy. Powinieneś słyszeć dudnienie. Podczas całego ćwiczenia spokojnie, głęboko oddychaj. Ćwiczenie łagodzi szumy w uszach, pomaga w bólach głowy, wzmacnia słuch, poprawia pamięć. Zapobiega chorobie Alzheimera.

Maria Rojek



5 zaleceń dr. Sun Simiao

Dr Sun Simiao – słynny chiński lekarz z czasów dynastii Tang, o którym wspomina Henry B. Lin – sformułował pięć zaleceń dla tych, którzy pragną dożyć późnej starości w dobrym zdrowiu.
1. Nie należy dźwigać zbyt wielkich ciężarów, nie martwić się, nie gniewać.
2. Nadmiar śmiechu jest równie niepożądany jak częste uleganie melancholii.
3. Nie należy jeść tłustych i ciężkostrawnych potraw. Najlepsza będzie dieta złożona z naturalnych, nieprzetworzonych produktów: warzyw, owoców, pełnego ziarna; z mięs najlepiej wybierać: ryby, drób oraz owoce morza.
4. Aby uniknąć kłopotów z trawieniem, dobrze jest wypić kilka łyków ciepłej zupy (np. bulionu) przed każdym posiłkiem.
5. Nie należy najadać się do sytości. Współczesne badania to potwierdzają! Szczury, które jadły do woli, częściej zapadały na nowotwory. Natomiast osobniki „lekko głodzone” były zdrowsze, energiczne i cieszyły się dłuższym życiem.
grazyna1956
 

Re: Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 08:01

Kapsułki mocy pod lupą

Masz zamiar zacząć zażywać kwasy omega-3 w kapsułkach? Sprawdź, czy na pewno są wartościowe.

Kwasów tłuszczowych omega-3 organizm nigdy nie będzie miał dosyć. Dostarczanie ich to ratunek dla komórek mózgowych i nerwowych, które omega-3 chronią przed procesami zapalnymi. Ponadto obniżają poziom „złego” cholesterolu. Źródłem tych cennych nienasyconych kwasów są przede wszystkim ryby. Ale jeśli nie jesteś ich smakoszem, a zależy ci na zdrowiu, sięgnij po omega-3 w kapsułkach. Jednak warto przy tym zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które mogą podpowiedzieć, czy kupiłeś wartościowy suplement. Gdy zauważysz, że kapsułki wyraźnie pachną rybą, a po zażyciu czujesz w ustach rybny posmak, to znaczy, że nie jest to wysokowartościowy produkt. Możesz też zrobić prosty test. Wystarczy, że ponakłuwasz kapsułki i umieścisz je w zamrażarce na jakiś czas. Jeśli pozostaną płynne, to znak, że są dobrej jakości.
grazyna1956
 

Re: Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 09:54

Kosmetyki z domowej spiżarni

Oczyszczają i wygładzają skórę, zastąpią peeling, a nawet płyn do kąpieli.

Dawno temu pewien Amerykanin, dr Kellogg, wymyślił sposób produkcji płatków zbożowych. Zalecał je swoim pacjentom i stwierdził, że są doskonałe dla zdrowia. Miał rację. Płatki owsiane obniżają poziom złego cholesterolu i zapobiegają chorobom serca. A z powodu dużej zawartości błonnika wspomagają oczyszczanie organizmu z toksyn. Sprawiają, że skóra staje się świeższa, gładka i zmniejsza się cellulit. Dlatego pokochaj je na śniadanie, a od czasu do czasu zabierz ze sobą do łazienki.

Peeling z płatków
Trzy łyżki płatków owsianych (najlepsze są zwykłe górskie sprzedawane w papierowej torbie) zalej niewielką ilością wrzątku. Niech napęcznieją i zmiękną. Do ciepłych, ale nie gorących, dodaj łyżkę płynnego miodu i łyżkę gęstej, wysokoprocentowej śmietany. Wymieszaj na gładką masę, nałóż na twarz, szyję i dekolt. Po 5 minutach delikatnie wmasuj w skórę, a po chwili zmyj ciepłą wodą. Ten delikatny peeling jest dobry dla cery suchej i wrażliwej. Jeśli masz tłustą skórę, możesz dodać jeszcze bardzo drobno zmielone łupiny orzecha włoskiego lub pestki brzoskwini. Mieszanka nadaje się także do peelingu całego ciała.

Kąpiel owsiana
Pół szklanki płatków owsianych wsyp do niedużego płóciennego woreczka. Worek włóż do garnka i zalej wrzątkiem, aby cały był przykryty. Przykryj i parz przez 10 minut. Potem wlej płyn do wanny i włóż do niej woreczek. Zanurz się w niezbyt gorącej wodzie na kwadrans. Podczas kąpieli nie używaj mydła. Woreczkiem z płatkami możesz dodatkowo wymasować całe ciało. Kąpiel doskonale oczyszcza skórę, sprawia, że staje się ona gładka, bardziej elastyczna i jędrna.
grazyna1956
 

Re: Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 09:56

Adieu, cellulicie!

To będzie najprzyjemniejsze pożegnanie w twoim życiu. Bo cellulit jest jak nieproszony gość – trzeba znać parę trików, by się go pozbyć. Oto one!

Jeżeli chcesz, żeby twoja skóra odzyskała zdrową jędrność i gładkość, musisz pamiętać o trzech radach. Po pierwsze, co drugi dzień masuj skórę. Po drugie, ruszaj się, ale niekoniecznie na siłowni. Rób to co lubisz i w takim tempie, jak lubisz, chodzi tylko o pobudzenie krążenia. A po trzecie, pij codziennie 2 litry wody mineralnej. To wypłucze toksyny z organizmu.

Tylko jak to zrobić w praktyce? Oto twój plan:

1. Rozpocznij swój dzień od pobudzającego prysznica. Weź pół szklanki fusów, które zostały po parzeniu kawy, dodaj do nich łyżkę oliwy i wmasuj w całe ciało. Skóra stanie się gładka, a kofeina zawarta w kawie dodatkowo pobudzi mikrokrążenie w skórze. Na koniec spłucz się chłodną wodą.

2. A co jeśli nie lubisz prysznica​? Wypróbuj solną kąpiel. Sól ma właściwości oczyszczające i odświeżające, przyspiesza też przemianę materii i usuwa ze skóry szkodliwe toksyny. Jej zrobienie nie jest skomplikowane – po prostu dosyp solidną garść morskiej soli do wanny z ciepłą wodą. Poleż w niej 10 minut, a potem, ciągle jeszcze w wannie, wymasuj całe ciało rękawicą z sizalu lub ostrą gąbką – to zastąpi piling. Pamiętaj, by masaż zacząć od stóp i kierować się ku górze, w kierunku serca. To dodatkowo pobudzi układ krwionośny i limfatyczny do pozbywania się toksyn. Skóra powinna się zaróżowić. Na koniec spłucz skórę chłodną wodą.

3. A potem? Natrzyj wilgotną jeszcze skórę olejkiem i – co drugi dzień – wykonaj prosty masaż. Dzięki temu naskórek będzie nawilżony i gładki. Możesz użyć zwykłego oleju, np. z oliwek lub sezamowego, ale jeszcze skuteczniejsze są jego mieszanki z olejkami eterycznymi. Do szklanki oleju wystarczy dodać 20–30 kropli olejku geraniowego, cedrowego, rozmarynowego lub grejpfrutowego, a potem nacierać ciało gotową mieszanką.

Pola Malia

Jak zrobić masaż ujędrniający?
Masaż wykonujemy przez 10–15 minut. Siadamy wygodnie, jedną nogę uginamy w kolanie. Nakładamy olejek i dość intensywnie głaszczemy nogę, przesuwając na zmianę dłonie od stopy do kolana, poprzez udo, aż do biodra. Potem zajmujemy się udem. Ugniatamy całą jego powierzchnię, delikatnie szczypiemy skórę, zaczynając od kolana i pnąc się ku górze. Kiedy już dojedziemy do biodra, ściskamy obie dłonie w pięści i wykonując okrężne ruchy, masujemy udo, znów od kolan w górę. Powtarzamy cały masaż na drugiej nodze. Wstajemy i po kolei zaczynamy masować pośladki. Robimy to pięścią, okrężnymi, powolnymi, ale dość zdecydowanymi ruchami. Masaż kończymy głaszcząc delikatnie nogi od stóp aż do pośladków.
grazyna1956
 

Re: Zdrowie i uroda

Postautor: grazyna1956 » 28 lut 2013, 11:16

Kawowa terapia

Z filiżanką kawy warto czasem powędrować do łazienki i... zrobić się na bóstwo. Gdy nakarmimy nią skórę, efekty zobaczymy od razu. Kofeina usuwa zalegające toksyny, przyspiesza odpływ limfy z tkanki tłuszczowej, poprawia krążenie krwi i zmniejsza cellulit.

Kawa, nawet „stosowana zewnętrznie”, pobudza też wydzielanie neuroprzekaźników, które poprawiają koncentrację, wprowadzają w dobry nastrój i usuwają zmęczenie. Dzięki niej Twoja skóra dłużej zachowa młodość, bo zawarte w kawie związki neutralizują wolne rodniki. Na dodatek zapach małej czarnej jest niezwykle przyjemny: relaks masz więc jak w banku.

Peeling kawowo-cynamonowy: kilka łyżek kawy mielonej zalej wrzątkiem, tak aby woda ledwie przykryła kawę. Możesz dodać odrobinę cynamonu, żeby uzyskać jeszcze przyjemniejszy zapach. Poczekaj, aż papka nieco przestygnie i kolistymi ruchami wmasuj ją w całe ciało. Spłucz ciepłą wodą. Już po pierwszym zabiegu skóra staje się niezwykle gładka i aksamitna w dotyku.

Peeling kawowy ze śmietaną: 4 łyżeczki mielonej kawy zalej wrzątkiem, tak aby woda przykryła kawę. Po kilku minutach odcedź, a fusy połącz z czterema łyżkami oliwki dla dzieci i 2 łyżeczkami gęstej śmietany. Miksturą masuj delikatnie całe ciało od stóp do szyi. Peeling delikatnie natłuszcza, nawilża i pobudza krążenie.

Odżywcza maseczka do twarzy: weź 4 łyżeczki bardzo drobno mielonej kawy i 8 łyżeczek mleka lub śmietany. Wymieszaj i rozprowadź maskę na oczyszczonej twarzy i szyi, omijając okolice oczu i ust. Pozostaw na 15 minut i spłucz ciepłą wodą. Kawa sprawi, że skóra będzie odświeżona i odżywiona.

Maska na zniszczone dłonie: wymocz dłonie w letniej wodzie z dodatkiem łyżki oliwy z oliwek. Jeżeli masz wyjątkowo suchą skórę, posmaruj ją wazeliną lub tłustym kremem. Wetrzyj w tak przygotowane ręce kilka łyżeczek drobno zmielonej kawy, poczekaj około 15 minut, aż masa zastygnie. Zmyj ciepłą wodą.

Płukanka do włosów: polecana jest zwłaszcza dla brunetek i szatynek, ponieważ lekko przyciemnia włosy. 2 łyżki kawy mielonej zalej szklaną wrzątku. Przelej przez papierowy filtr i dodaj litr ciepłej wody. Po umyciu głowy wypłucz mieszanką włosy. Płukanka dodaje im blasku i kolorytu, a dzięki kofeinie, która poprawia mikrokrążenie, pobudza ich wzrost i zapobiega wypadaniu.
Anna Forecka
grazyna1956
 


Wróć do Archiwum

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości